2 March 2015

TMB denies bribing broadcasters

The Tripe Marketing Board has denied making payments to a number of UK broadcasters in an attempt to promote tripe.

Sir Norman Wrassle
The claims were made in an editorial in the March 2015 issue of Offal Monthly, which suggested that sums as high as £500 had been paid to a variety of TV production companies to encourage them to feature tripe.

Speaking at a media conference earlier today, TMB chairman Sir Norman Wrassle accused the industry journal of misrepresenting  the TMB's position.  "These allegations are, quite frankly, absurd. Whilst it's true that we have on occasion made what might be described as token payments to certain key individuals, these were actually to dissuade them from featuring tripe," he said. 

Sir Norman said this wasn't the first time that Offal Monthly had got its facts wrong.  "This isn't the journal it used to be.  I can only assume that cuts in their editorial staff are leading to more and more factual errors," he said, adding that people in the industry no longer trusted it to be an impartial reporter of offal trends.

He went on to describe how the TMB's strategy of limiting the TV exposure of tripe was already beginning to pay dividends, saying  "We've learned the hard way that tripe isn't the most televisual of foodstuffs and have instead concentrated our efforts on radio, where we can more easily pique people's interest". 

No comments:

Post a Comment